Educa cultura

 

La línia de treball EDUCA CULTURA té per objectiu oferir programació cultural i artística a les escoles de Sabadell. Les programacions artístiques a les escoles estaran orientades a desenvolupar l’esperit crític per generar canvis, posant a reflexió temes com el bulling i la diversitat cultural, treballar valors i despertar consciència social.
Aniran dirigides a diferents franges d’edat i el seu contingut inclourà disciplines artístiques diverses: música, dansa, arts visuals, meditació, etc.

Una de les activitats plantejades en aquest programa ha obtingut el suport del Departament de Cultura de la Generalitat i forma part del Cicle Drets per commemorar el Dia internacional contra la violència i assetjament escolar.

SESSIONS EDUCATIVES

Són una proposta de treball vivencial que es fan en el mateix centre educatiu amb abordatge des de l’educació social, la teràpia gestalt i creació artística made in Xiula. Les diferents sessions tenen una durada de 2 hores i poden mesclar-se entre elles i treure-les unes de les altres; i, evidentment, s’adapten a les necessitats de cada entitat i/o grup.

Estràbics

A partir de la cançó Mirada Estràbica us oferim treballar el tema de la diversitat amb un reconeixement de les pròpies característiques i qualitats i una serie de dinàmiques per saber apreciar les de l’altre, en una sessió on el grup millorarà la cohesió i l’estima a la diferència. En finalitzar la sessió es cantarà la vostra pròpia MIRADA ESTRÀBICA creada in situ. Rebreu el tema editat al cap d’uns dies. ESTRÀBICS és una sessió per treballar la diversitat, dirigida a partir de 5è de primària i tota la secundària. Ens adaptem a cada grup d’edat. L’activitat la duu a terme el Rikki (educador social) i el Jan (educador social i terapeuta gestalt).

ESTRÀBICS PER A EQUIPS EDUCATIUS

Evolució de la sessió estràbica amb l’objectiu d’enfortir la cohesió, sanejar les relacions i reconnectar amb l’equip. Es realitza el treball a partir de generar l’espai de cures i de la posada en comú de les particularitats i els dons de cadascú. L’equip també incorporarà noves eines d’intervenció i acompanyament emocional que veuen de l’humanisme, la gestalt i l’educació social. Igual que en les sessions pels grups classe, l’equip educatiu podreu escoltar la vostra pròpia cançó creada in situ amb dos versos per cadascú. El resultat son dos hores d’acompanyament, humor, música i creixement personal.
Sessió dirigida a equips educatius i equips docents.

RISPECT

A partir de la cançó rispect (trap anti-bullying) es presentarà el tema de l’assetjament i com podem fer-li front. És una sessió pensada per descobrir eines, estratègies i processos interiors per poder gestionar les pròpies necessitats i poder canviar, en un procés de deconstrucció, la relació amb l’altre.
RISPECT és una sessió dirigida a partir de 5è de primària i a tota la secundària per treballar el bulling, els conflictes i la convivència. Ideal per escoles i entitats educatives, però també per equips educatius que després ho vulguin aplicar als seus col·lectius. Sessió de la mà de dos educadors socials i músics i Terapeuta Gestalt amb una llarga trajectòria en el camp educatiu, comunitari i social.

Programes

Festa Cultural d'època

Tornem al passat des del Santuari de la Salut amb una programació de música, arts escèniques i activitats culturals, lúdiques i educatives.

Cicle Drets

Gitanos, refugiats, persones diverses,... els dediquem un cicle de programacions artístiques en diferents equipaments de la ciutat per reconèixer els drets que tenim.

Fem barri, fem comunitat, fem cultura

Festa de les tres cultures, tallers de danses del món i folk i altres activitats artístiques als Centre Cívics de Sabadell.

Educa Cultura

Les programacions artístiques als centres educatius estaran orientades a desenvolupar l’esperit crític per generar canvis, posant a reflexió temes com el bulling i la diversitat cultural, treballant valors i despertant la consciència social.

Calma

Volem portar “la calma” a les persones, en especial a nenes i nens amb dificultats en l’aprenentatge i en risc d’exclusió social.

Amb el suport de:

Col·laboradors institucionals: